KJØPSINFORMASJON


  • Vi sender kun i Norge
  • 14 dagers returrett
  • Betal med Visa, mastercard, Amex, Apple Pay eller Klarna faktura
  • Fri frakt på varer over 1500,-
  • Alltid fri retur

Alle varene håndplukkes fra vårt fysiske butikklager - og sko kan derfor være prøvd av andre kunder. Det kan oppstå bruksmerker på sålene spesielt, men alle sko er nøye sjekket før de sendes.

Alle priser på Shoebaloo.no er i norske kroner. Varene kan enten hentes i butikken vår på Storo Storsenter (2. etasje) eller leveres med Posten Bring. Ved levering under 1500,- blir en portokostnad på 100,- lagt til ved betaling. Vi leverer kun til norske adresser.

Etter å ha lagt inn en ordre hos oss vil du motta en ordrebekreftelse på mail. Her får du en oversikt over hva du har bestilt, men det er ikke en garanti for at varene er på lager. Når vi har godkjent ordren din vil du få en ny mail fra oss med kvittering - dette er den gyldige "kvitteringen" din. Det er derfor viktig å oppgi riktig e-post slik at du mottar denne mailen fra oss.

Vi har i tillegg til denne nettbutikken en fysisk butikk på Storo Storsenter, derfor kan det skje at du legger inn en bestilling på sko som akkurat ble solgt i butikk. Om dette skulle skje, vil du få beskjed så fort som mulig.

Størrelsesanbefalingene våre vil ikke alltid være riktig for alle - disse er veiledende og Shoebaloo.no kan ikke holdes ansvarlig om noe ikke skulle passe. Har du spørsmål rundt størrelser ber vi deg sjekke størrelsesguiden vår eller kontakte oss - vi hjelper deg!

Betaling

På Shoebaloo.no kan du betale med Visa, MasterCard, American Express og Apple Pay gjennom Stripe. Du kan også betale via Klarna, se vilkår her.

Levering

Ved bestilling av varer hos oss kan du velge mellom to leveringsalternativer: 

  • Hente i butikk
  • Bring

Ønsker du å hente varen i butikk må dette gjøres innen 1 uke etter bestilt vare, hvis ikke annet er avtalt. For å hente ut pakken i butikk må fremvisning av ID og kvittering fra bestilling vises frem. Dette er kostnadsfritt uansett ordrebeløp.

Ønsker du å få varen levert til ditt nærmeste postkontor, sendes pakken med Bring. Har du handlet for under 1500,- vil et portogebyr på 100,- legges til i prisen når du betaler for varen. 

Returnering/bytting/kansellering

Vi har alltid fri retur.

Du har 14 dagers angrerett fra du mottok pakken. Returneres varer etter denne fristen blir varen(e) sendt tilbake til deg. 

Ved returnering må ubrukte sko i originalemballasjen pakkes og sendes til oss. Tilbehør må være ubrukt/ikke åpnet og ha merkelapper på. Vedlagt i bestillingen din vil det ligge et returskjema du må fylle ut og en returetikett som må klistres utenpå posen før den sendes. Husk at du også kan levere tilbake i vår butikk. Når vi har mottatt returen og godkjent den vil du få en ny mail fra oss. Har du betalt med kort vil vi tilbakebetale beløpet tilbake til deg på samme kort. Om du har betalt med Klarna faktura vil vi anbefale deg å kontakte Klarna for utsettelse for unngå ekstra purregebyr.

Skulle du ha betalt med Klarna faktura og bare ønsker å levere tilbake deler av ordren så trekker du fra beløpet for varen(e) som er returnert til oss og betaler resterende beløp. Vi vil oppdatere fakturaen så fort vi har mottatt returen din. Om du allerede har betalt fakturaen din, ber vi deg kontakte Klarna på mail og oppgi kontonummer for retur på din ordre (husk ordrenummer). 

Hvis du skal returnere hele eller deler av din ordre kjøpt med Klarna faktura må du kontakte Klarna selv for å få utsatt forfallsdatoen. Om dette ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyret påløper kunden.

Ønsker du å bytte størrelse ber vi deg ta kontakt med oss, slik at vi kan holde av til deg. Vi kan ikke garantere for at vi har ønsket størrelse på lager.

Ønsker du å kansellere et kjøp ber vi deg ta kontakt med oss snarest slik at vi kan stoppe bestillingen. Vi kan ikke gjøre noe med varer som allerede har blitt sendt, da må du returnere den slik som beskrevet over.

Ta alltid vare på innleveringskvitteringen du mottar når du returnerer en pakke til oss. Du har ansvar for returen frem til vi mottar og registrerer den, slik som vi har frem til du som kunde mottar den fra oss.

Reklamasjon

Skulle det være en feil, mangler eller produksjonsfeil på en vare du kan mottatt fra oss ber vi deg ta kontakt med oss innen rimelig tid. Du har som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Følgende anses ikke som reklamasjon: slitasje, gnagsår, lukt, slitt hull i front og slitasje på hælflikk/hæl.

Vi oppfordrer til å alltid pleie skoene slik at de varer lengre:

  • Impregnering før bruk
  • Bruke produkter beregnet på skinnkvaliteter som skal pleies
  • Hælflikker må byttes før de slites ned til spiker
  • Gummistøvler må ikke utsettes for varme
  • Klassiske Ugg må brukes forsiktig ved vått vær
  • Rens av sko

Sko bør også få hvile en dag eller to mellom bruk.

Mottatt feil vare

Har du mottatt feil vare fra oss ber vi deg kontakte oss snarest med ordrenummer. Vi vil selvfølgelig rette opp i feilen så fort som mulig og sende riktig vare, så fremt vi har varen på lager. 

Aldersgrense for å handle i nettbutikken er 18 år.

Navn: Pershus AS (Shoebaloo)
Org.nr.: 967 547 727
Adresse: Vitaminveien 7-9, 0485 Oslo
Telefon: 400 27 931 (mandag – fredag kl. 10-21, lørdag kl. 10-19)
Mail: shoebaloostoro@pershus.no